Vinter & vänner

Hur kul är det att titta ut genom fönstret på morgonen & se all denna snön den tredje april? 
(null)

Sigge var pigg när vi gick till ridhuset idag, det är ju vinter & kallt igen. 
Jag var helt slut när vi kom till ridhuset & flåsade för fullt. Att ta en (om än kort) pw i jättedjup snö är jobbigt. 
Jag fick plocka fram vinterridbyxorna och vinterridstövlarna igen. Trodde att dom var färdiganvända för denna vintern. 
Jag tog fram bommar & vi roade oss en stund. Det var ganska stökigt med busiga hästar i hagarna precis utanför ridhuset. Sigge blir spänd när han hör hur det galopperas därute men han är duktig & bara stannar & tittar. Om han får stå still en stund så lugnar han sig & vi kan jobba vidare sen. 
Båda hästarna verkade jätteglada över vädret (vilket inte jag är) Dom rullade sig grundligt i snön och galopperade runt och bockade & höll på. Mysigt när man ser hur glada dom är. 
(null)
Det blev en del snöskottning efter att stallet var klart. Fy fasen vad tung snö det var, den klistrade sig dessutom fast på skyffeln så när man trodde att man slängt iväg en spade snö så följde den med tillbaka. Pust. 
Det fick bli en dusch när jag kom in. 
Vi ville verkligen åka in & äta på Rosegarden idag med Ester och Magnus så vi ställde på min bil. Den står ofta avställd i garaget på vintern när jag inte behöver dra häststransporten. Men den har fortfarande vinterdäcken på som tur är för det behövs verkligen här nu. 
Det har varit totalt trafikkaos runt Jönköping nu ett par dagar och imoyska vi få mer snö. 
Vi passade på att göra ett par ärenden samtidigt. Kattmaten var nästan slut och jag behövde en ny slang till min cykel som fick punka när jag hade cyklat senast. 
Maten var god som vanligt. 
(null)
Dock blev vi besvikna när mjukglassmaskinen var trasig. 
När vi kom ut från restaurangen sken solen! 
Härligt! 
(null)

Stephie hörde av dig och ville ha promenadsällskap och det fick hon. Vi gick med alla fyra plus lilla Lilo (E&M:s hund) 
Det var jätteskönt i solen när vi befann oss i lä, i vinden var det kallt. 
(null)
På morgonen var det ren is på vägen men solen gjorde sitt jobb & smälte undan den. 
En fin dag. 
Sov gott 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0