Februari

Januari är äntligen slut. Det är ingen månad som jag gillar speciellt, den är mest kall, mörk och fattig. 
Fast man märker ju att det blir ljusare och ska jag vara ärlig har jag inte varit så fattig heller. Men kallt har det varit i alla fall. 
Februari är ju lite kortare och lite ljusare än Januari. 
Vi gick upp före sju i morse för elektrikern (Ralf) skulle komma 7.30 - 8.00. 
Men ingen kom…
Hantverkare…
Bosse fick tag på honom vid tio och det visade sig att han hade varit tvungen att åka till ett företag han är ansvarig elektriker, där en stor maskin hade stannat. 
Fullt förståeligt. 
Men när han inte kom kunde jag rida på förmiddagen som vanligt. 
Bosse åkte iväg för att besikta Stephies bil. 
Sigge kändes fin idag, särskilt i galoppen. 
(null)
Det har blåst mycket idag med men solen tittade fram också. 
Stephie ville ha promenadsällskap medan det var ljust. Så vi gick vår vanliga runda & njöt i solen. 
(null)

Jag köpte ju nål & tråd för att försöka laga ett bilsäte för ett tag sen. 
Idag gick jag ut & gjorde ett försök. 
(null)
Jag har inte tittat på sätet tidigare, det är Bosse som tyckte att jag kan sy ihop det. 
Men…
Nålen gick inte igenom skinnet på stolen men nästan genom skinnet på mitt finger. 
Jag tror att det får bli en annan lösning på det här problemet. 
Jag gick ut och mockade hagarna istället. 
Huset blev också städat sen. 
Jag upptäckte att jag hade missat lite på mönstret på stickningen så just nu sitter jag och tar upp ett par varv. 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0