Lerbad

Ett litet vårtecken är ju pälsfällningen. 
Båda hästarna gäller en hel del nu. Sigge får ju inte så tjock vinterpäls men det är ändå mycket päls som ska av. 
Vi jobbade mest i trav idag, mycket skolor och skänkelvikning. 
(null)

Sen plockade och fixade jag här inne innan jag lagade mat. Bosse önskade pestokyckling igen, så det fick det bli med en sallad till. 
Efter maten skulle vi gå ner till Stephie & ta en promenad med henne. 
Jag skulle bara ge hästarna lite extra hö först. 
Sigge fick sitt & sen skulle jag krypa in mellan eltrådarna för att lägga Charms hö en bit in i hagen. 
Jag klev över med höger ben men lyckades fastna med vänster i elgrinden. Fick extra panik när jag tänkte på elstöten jag skulle få & hoppade hysteriskt på ett ben i leran. 
Men det slutade med ett lerbad, jag föll handlöst & slog i ett knä & huvudet. 
Jag glömde stänga munnen också & tuggade lergrus när Bosse kom för att hjälpa mig upp ur leran. Ena knät gjorde som sagt ont och huvudet men inget brutet & det är en seger i sig! 
Jag är lika nöjd varje gång som jag ramlar och kan resa mig utan frakturer. Lite ont här & där är helt okej! 
Sigge slutade att äta & kom ner för att titta vad jag höll på med ♥️ Charm blev rädd när jag dansade in & stack iväg. 
(null)

(null)

(null)
Jackan & baksidan av jeansen kom inte med på bild. Men allt ligger i tvättmaskinen nu i alla fall.  
Bosse & Stephie fick gå själva på promenaden, jag tog ett par Alvedon mot huvudvärken och la mig på soffan. 
Det var Wilda nöjd med, hon höll mig sällskap och varm. 
(null)

(null)

Så kan det gå. 
God Natt 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0