Paprikaplantering

Fredag och helg igen. 
(null)

Sigge & jag tränade vidare i ridhuset. 
Efter kaffet åkte jag och handlade. Köpte bland annat en grillad kyckling till kvällen. 
Bosse och jag hade lite olika åsikter om när man ska förså (plantera) paprika. Förra året planterade vi för sent. 
Nu googlade Bosse att dom skulle varit planterade i januari (men gjorde inget åt det…) Jag googlade fram att mars var en bra planteringsmånad. 
Alltså bestämde jag mig för att Februari måste vara optimalt. 
(null)
Fröna är i jorden. 
Nu till nästa problem. De gror vid + 22-25 grader. Så varmt har vi inte det hemma hos oss, så vi får väl se hur det går. 
Jag körde ett pass pilates innan jag fixade mat. 
Vi åt sallad till lunch & direkt efter gick jag ner till Stephie & Danne och vi tog en promenad. 
Fredagsmyset bestod av grillad kyckling med skagenröra & ett halvt glas vin framför Tv:n med Bäst i Test. 
Trevlig Helg 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0