Sega Sigge & vilda Wilda

Idag var jag uppe hyfsat tidigt och åt frukost innan jag gick ut till hästarna. Sigge fick äta lite hö medan jag gjorde iordning honom. 
När vi kom till ridhuset tog jag fram pottorna och bommar. Sen när jag började trava, var han nog morgontrött. 
Han ville hellre skritta. Fyra gånger bröt han av till skritt & eftersom han vanligtvis är pigg och framåt börjar man ju undra om han mår bra…
Men han var nog bara morgonseg för han piggnade till när jag red mot bommarna. 
(null)

(null)

Bosse hade redan satt på kaffet när jag kom in klockan tio. I vanliga fall brukar vi dricka runt tolv-tiden. 
Men nu hann jag ta en snabbkopp innan jag och Stephie skulle ut och gå. 
Vi gick en ganska lång promenad, lite för lång tyckte Pluttan som inte var helt nöjd den sista biten. 
(null)

Wilda hade varit jättebusig ute idag, både jagat småfåglar och hoppat efter pinnar som Bosse kastade. Hon gillar också att det inte är snö och minusgrader längre. 
Vi åt lövbiff med pommes till lunch och sen städade jag. 
Jag planterade körsbärstomater också. Det är ju några veckor sen jag planterade paprika. Dom har kommit upp, men inte alla, någon har varit & grävt i "krukorna" …
Wilda lyckades peta av locket på planteringslådan en dag när det var nyplanterat & skvätte ut jord och troligen frön. 
Jag satte några paprikafrön till för säkerhets skull. 
Ett litet snabb-bak hann jag också med. 
(null)
Jag har smält 70%-ig choklad blandat med nutella och hällt i Rice crispies & sen bara klickat ut på bakplåtspapper. 

Jag mockade hagarna när hästarna hade gått in och sen blev det styrketräning. 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0