Vad är det som låter? 😱

Vi vaknade av väckarklockan (mobilen) i morse, elektrikern skulle komma igen. 
Jag gjorde mig klar & åt frukost innan jag gick ut i stallet. 
Sigge fick sin kraft & fick sen äta hö medan jag gjorde iordning honom för ridning. 
Allt gick bra ända tills vi skulle byta från höger till vänster galopp. Han bytte fram men inte bak tre gånger innan vi äntligen fick ordning på alla fyra benen. 
Hjälmen var inte skön att trycka på huvudet idag. Det känns att jag slog i ordentligt igår. 
(null)

Men en Treo till kaffet sen fick bukt på huvudvärken. 
Ralf (elektrikern) åkte iväg på ett annat jobb ett par timmar & skulle sen komma tillbaka och då jobba nere hos S&D. 
Vi bestämde oss för att äta en tidig (för oss) lunch. Det blev rotfruktsgratäng med stekt kassler. 
Jag gick ner till Stephie sen & sällskapade henne och Lillan. Vi tog en promenad på drygt en timme i det gråa vädret. 
(null)

Wilda har sovit en stund på mina ben igen. Varmt och mysigt. 
(null)

Sen flyttade hon över till Bosse. Tv:n stod på & vi hörde båda något konstigt ljud. Båda funderade på vad det var vi hörde. Var det Wilda som typ "snarkade"?  
Jag dämpade tv:n & då hörde vi att ljudet kom utifrån. 
Jag öppnade ett fönster & fick panik. 
Det lät som en häst som "blåste" ut luft stenhårt genom näsborrarna 😱
Hade Sigge rullat fast i boxen? 
Bosse & jag sprang ut & hittade båda hästarna stående i godan ro (tack & lov) ! 
Ljudet kom ifrån verkstaden. Det var kompressorn som hade gått bananas. 
Skönt att alla djuren mådde bra i alla fall, kompressorn kanske är trasig men det är hanterbart. 
Nattinatti 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0