Is vid Vättern & Familjemiddag

Idag var det vilodag för mig och Sigge. Så jag släppte ut hästarna och mockade innan jag gick in & åt frukost. 
När vi var klara åkte vi iväg för att raven promenad vi Vättern och sen handla. 
Det blåste riktigt kalla vindar från Vättern men jag ville ner & se "iskonsten" som bildas när det är så kallt & blåsigt. 
Nu hittade jag inte så mycket fint men fotade lite ändå. 
(null)
Under det här istäcket döljer sig bordet med bänkar som vi brukar sitta vid på sommaren. 
(null)
Det bildas som kratrar i vattnet 
(null)

(null)

(null)

Vi handlade sen det som fattades till dagens familjemiddag & åkte hem & började laga mat. 
Tim, Stephie och Danne kom vid ett för att först tolka efter Charm. 
Solen kom fram lagom till att vi gick ut så det var härligt. 
(null)
Lilleplutten 😍
(null)
Full fart på pojkarna 
(null)

(null)

(null)

(null)

När lekstunden var över gick jag in & gjorde det sista på maten. 
Jag gjorde fläskytterfilégryta med potatisrullar. 
(null)

(null)
Potatisrullar var första gången jag gjorde. 
Man rullar ut en smördeg och lägger på pressad potatis & ost, rullar ihop & skär 2 cm tjocka skivor. Sen på med mer ost & in i ugnen. Dom blev riktigt goda. 
Till efterrätt bakade jag en kladdkaka som fick ett täcke av mörk choklad, nutella & Rice crispies. 
Alla (utom jag) gick ner till S&D sen för att titta på hur renoveringen ska fortsätta på övervåningen. 
Jag fortsatte med stickningen. Idag är det exakt en månad till BF så jag behöver ligga i lite för att hinna bli klar med allt. 
Tänk att jag ska bli mormor om ca 1 månad! ♥️
Nattinatti 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0