Oväder!

Usch, vilket väder vi vaknade till idag. 
Det snöade & blåste på tvären, vidrigt! 
Snön låg tjock ända upp på trappan när jag öppnade dörren. 
(null)

Hästarna fick gå ut i hagen ändå med tanken att ta in dom om ovädret fortsatte. 
Charm fick på sig sitt täcke också idag. 
(null)

Vädret bättrade sig tack & lov så jag och Sigge pulsade iväg genom snön till ridhuset. 
Man vet att det har varit ett riktigt oväder när det är vitt av snö även inne i ridhuset….
(null)

(null)

Efter ridningen gjorde jag stuvade makaroner med stekt kassler. Så gott. 
Direkt efter maten gick vi ut för att skotta gården. Det har ju blåst så mycket så bitvis var det upp mot 80 cm djupt sen fanns det ställen där det bara var ett par centimeter. 
Nu är det ordentliga snöhögar uppskottade. 
(null)

(null)

(null)

Det räcker med vinter nu. Men denna veckan ska ju tyvärr bli riktigt kall med. Vi har -13 grader just nu. 
Stephie och jag tog en promenad på kvällen, kallt men vi var väl påpälsade. 
(null)
Månen lyste upp vår väg. 
Nattinatti 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0