Renovering med god middag

Sigge hade vilodag & såg ut att vara nöjd över att få gå ut i hagen & äta sitt hö. 
När sen Stephie och Danne kom för att ta ut Charm på en promenad så ville Sigge inte gå in. Men vi törs inte lämna honom ute själv. 
(null)

(null)
Medan dom gick på promenad hjälpte jag Bosse i verkstan. Lite omflyttningar behövde göras för att få fram bordssågen som stod längst in. 
Volvon hade också punka på vänster framhjul så det fick bli ett däckbyte där. 
Vid tio elva kom Tim och vi åkte ner allihop till S&D. 
Lilla rummet på övervåningen är nästa projekt. Tim & Danne började med att bära upp alla gipsskivorna. 
(null)

Bosse började med golvet där en bräda behövde bytas. 
(null)

Stephie & jag roade oss med städning och att göra äppelkaka till efterrätt. 
Dom (S&D) hade förberett jättegod mat så vi gjorde bara en sallad & satte på ris. 
Vi bjöds på Kreolsk gryta & åt så vi blev proppmätta. 
(null)

Efter maten fortsatte renoveringen medan S & jag åkte upp & tog in hästarna och la upp ett par byxor till Stephie. 
Wilda var väldigt hjälpsam. 
(null)
Hon ville ge mig både nålar och hämtade trådrullar. 
(null)

När vi kom hem fick jag börja med att sticka baklänges, alltså dra upp allt jag stickade igår. Inte kul men så kan det gå när man glömmer att öka 1 maska i varje sida….
Nu har jag gjort om och gjort rätt i alla fall. 
I natt ska det komma 10-15 cm snö här. Jag lever på hoppet och hoppas att prognosen är fel. 
Vi får se hur det blir. 
Sov gott 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0