Tur med vädret före stormen

Dagen började ganska grått men det klarnade upp lagom till att Sigge och jag skulle ut på en skogstur. 
Solen sken lite på oss till och med & det var skönt. 
Efter kaffet tog jag bilen in till Ica Maxi som hade en massa extrapriser idag. 
Jag var inte ensam om att vilja handla billig(?) mat kan man lugnt säga. Det var mycket folk att trängas med. Tim var där före jobbet vid 06 & då var det också fullt med kunder. 
Kassarna fylldes med bland annat fläskfilé, fransyska & kycklingfilé både till oss och till Stephie och Danne. 
När jag kom hem var det dags att laga mat. 
Idag gjorde jag medelhavsbiffar med mozzarella och soltorkade tomater. Dom serverades i en god sås gjord på finkrossade tomater, grädde & färskost. 
Wilda tyckte nog att det luktade gott för hon satt på min stol & såg väldigt förväntansfull ut när det var dags att äta. 
(null)

(null)

Blåsten tog i mer och mer från lunch ungefär. 
Det var stormbyar bitvis. 
Jag tog ändå med Charm på en promenad sen. Han är jättesnäll på vägen bort men så fort man vänder hemåt får han väldigt bråttom! Blåsten gjorde väl inte saken bättre precis. 
Trots att han är liten är det ju ändå runt tvåhundra kilo sprallig busponny. En av oss var svettig när vi kom hem & det var jag. 
(null)
Söt är han ändå! 
Stephie och Danne kom upp på kvällen för att hämta vaggan & lämna Stephies bil som Bosse ska besikta imorgon. 
Sen har jag stickat igen. 
Sov gott 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0