Vårkänsla i luften

Mycket av snön är borta här och med +5 och sol kändes det nästan som vår idag. 

Jag började med att gå ner och hämta upp Stephies bil (den gamla) för Bosse skulle fixa lite med den. Den ska besiktigas och säljas sen. 
Det var skönt att rida & inte behöva ha tjocka jackan på sig eller frysa fingrarna av sig. Vi blev till och med lite svettiga både Sigge och jag. 
Efter kaffet gick jag ut för att mocka hagarna. Sigge knasboll tyckte att vi skulle mysa & leka istället. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Pusspuss 
Charm höll sig lite lugnare & var inte lika närgången. 
(null)

Stephie och Danne kom förbi också, dom var ute på en liten promenad i solen. 
Sigge lämnade mig glatt när han insåg att han kunde få Stephies hela uppmärksamhet och få en massa skönt kli. 
(null)

Sen var det dags att försöka komma på vad vi skulle äta.. Periodvis är det så svårt att komma på varierade maträtter. 
Det blev laxfiléer på en bädd av potatisklyftor och grönsaker, toppade med smaksatt philadelphiaost. 
Stephie kom upp en sväng på kvällen och tanken var att vi skulle försöka klippa Charm lite. Men jag visste att skären var dåligt slipade och behöver skickas på slipning. 
Charm var väldigt skeptisk till klippmaskinen först men insåg ganska snabbt att den inte skulle äta upp honom. 
(null)
Det blev inte mycket klippt idag, vi får vänta tills skären är slipade. 
(null)
Plutten fick roa sig med "moroten" en stund. 
En konstig hästleksak som jag vann en gång. Sigge har inget intresse för den alls. Charm tyckte att den var lite rolig i alla fall. 

(null)

Nu måste jag sticka igen så jag blir klar någon gång. 
God Natt 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0