Däckad av hö & pizza

Sigge & jag skrittade ut i skogen i duggregnet på morgonen. 
Solen sken emellanåt & vi blev inte så blöta av regnet. 
Sigge var jätteduktig när vi passerade kohagen, kossorna stod en bit in i hagen & vi skrittade lugnt förbi! Så skönt. 
(null)

Jag gick upp på loftet sen & sopade rent & fint där, innan jag städade ur transporten också. 
Efter kaffet åkte vi till Flisby för att hämta ett lass hö. Vi har köpt hö och hösilage av två bröder där i många år nu. 
Lastningen gick bra & vi fick med oss 98 balar. Danne kom & hjälpte oss att slänga upp dom på loftet sen. 
(null)

När vi hade duschat var klockan halv tre och vi var hungriga. Det fick bli pizza idag. 
Sen blev det god natt 😴 
Jag åt upp pizzan & somnade stenhårt i soffan. Wilda & jag sov tillsammans en lång stund, hon sov vidare när jag motvilligt vaknat. 
(null)

Jag gick ut sen för att ta en promenad med Charm. Först mockade jag hagarna & vattnade lite. 
Stephie och Saga ville gå med så vi gick ner & mötte dom. 
(null)

(null)

Saga & Charm tog en liten snackspaus på mitten. Saga fick smaka lite smultron & Charm öste in så mycket gräs han kunde på kort tid. 
(null)

(null)

(null)

Vi gick till växthuset och grönsakslandet & skördade lite som Stephie fick med sig hem. 
(null)

Snart kommer vi drunkna i tomater, det är hur många som helst i växthuset men dom är inte riktigt mogna än. 
Sov gott 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0