Huvudvärk

Jag gick & la mig med huvudvärk igår, dumt förstås men jag glömde både att dricka extra & ta Alvedon. 
Det var ju varmt igår på Diggiloo & jag ville inte dricka för mycket (& bli kissnödig) när vi satt där så huvudvärken beror nog på vätskebrist. 
Nog om det, lite piller & vätska avhjälpte problemet till slut idag. 
Jag borstar ju hästarna innan jag släpper ut dom. Charm har ju mycket man, svans & pannlugg där det fastnar mycket spån. Men även på kroppen samlar han på sig för han verkar aldrig skaka på sig. 
Sigge går ut först & hans hage är nära så det går fort. 
Men ändå hann Lillen rulla sig & såg ut som en kokosboll igen….
(null)

(null)
Han fick gå ut spånig idag. 
Stephie ville rida idag så jag gjorde iordning Sigge & tog hand om Saga under tiden. 
(null)

(null)

När Sigge var badad & utsläppt igen gick vi på en pw med Saga som somnat i vagnen. 
Igår mötte vi tre personer på vår promenad som vi stannade & pratade med. Bland annat Stephies gamla (?) snälla "lekisfröken" Kerstin. 
Hon sa direkt -nejmen Stephanie, får man gratulera till barnet! 
Det är typ 28 år sen Stephie gick i lekis….
Sen frågade hon också vad Tim sysslar med nuförtiden! 
Vilket namnminne! Och hon kände igen oss med. 
Idag mötte vi föräldrarna till en tjej som Stephie hopptävlade i lag med, på B-ponnytiden. Mycket prat blev det, lite för mycket så Saga hann vakna långt innan vi var hemma. 
Hon ville inte ligga kvar i vagnen så vi fick turas om att bära henne. 
(null)

Jag styrketränade medan Bosse lagade mat. Sen har jag mest stickat för det började regna ute när jag hade tänkt gå ut & greja. 
Rostbiff med potatissallad & ett glas rosé förgyllde vår lördagskväll lite. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0