Kantareller

Jag red som vanligt efter frukosten. Stephie och Saga kom upp & jag fick en välbehövlig träning. 
Fasen vad det är svårt att rida egentligen! Men roligt ändå. 
(null)

(null)

Det blev svettigt som vanligt men fick bli en snabb "raggardusch" sen innan vi åkte ner på stan. Jag släppte Bosse hos frisören & åkte själv till Hööks & köpte B-vitaminer till hästarna. En kvart senare var jag tillbaka hos frisören och "löste ut" Bosse som glömt både bankkort och mobil hemma. 
Efter kaffet klädde jag på mig jeans & jacka plus handskar, keps & glasögon & gick ut & körde röjarn. Gräset utefter vår grusväg var alldeles för långt. Jag röjde också en hel del brännässlor i ena hagen. 
(null)
Fy fasen vad svettig jag var när jag var klar. Det rann på ryggen. Så nu dög ingen raggardusch utan det fick bli en ordentlig heldusch. 
På eftermiddagen dök Karin och Maggi upp & vi drack kaffe på uteplatsen. Dom berättade att dom hade plockat en massa kantareller igår & att dom till och med hade lämnat kvar en hel del för dom orkade inte rensa mer. 
-Synd att ni inte ringde oss då, sa jag….
Men då var dom så snälla så vi satte oss i deras bil och åkte tillbaka till det stället & så plockade vi en massa! 
(null)

(null)
Vi var inte där så lång stund och fick ändå ihop en hel del. 
Gott! ! 
Det tog en bra stund att rensa & steka dom, vi hann lyssna på två sommarprat under tiden. 
Sen gjorde jag pasta med en kantarellsås till som smakade jättegott med ett glas rosé. 
(null)
När vi satt där mätta & nöjda (& lite trötta) i soffan så fick jag ett sms från Ester. 
Hon skrev att hon hade ställt en påse till oss i stallet…
Jag gick ut & hämtade den & där var ytterligare 1,7 kg kantareller!! 
Så snällt! 
Det var bara att sätta sig & rensa igen 😂
(null)

Nu är det sovdags, klockan är halv tolv strax. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0