Klackarna på taket

Jag gick upp halv sju & satte fart med morgonsysslorna. Halv tio var jag tillbaka i stallet efter att ha ridit ut. 
(null)

Takbytet har fortsatt idag i stekande sol. 
Det är nog flera som har bränt skinn ikväll. 
(null)
Liften är lagad (skrev jag att den var trasig?)
Så skönt för det underlättar verkligen. 
Det var många par fötter på taket idag. 
Danne & två av hans bröder (Gabriel och Henrik) plus Henriks tjej Ellen drog av den gamla pappen på baksidan och drog bort en massa spik. 
Tim & Bosse satte läkt på framsidan och sen ny takpapp på baksidan. 
(null)

(null)
Saga tittar på morfar som åker lift, det var spännande. 
Vi fick god hemgjord glass till kaffet (gjord på kvarg, mango och passionsfrukt)  plus en massa annat. 
Sen grillade vi på eftermiddagen. 
Jättegod helgrillad fläskytterfilé med färskpotatis och en stor god sallad med vattenmelon. 
(null)

(null)

(null)
I skuggan under äppelträdet i väntan på maten. 
(null)
Vi satt inne & åt för det blåste ner en hel del skräp från taket mot utemöblerna & det är ju inte så gott med skräp i maten. 
(null)
Köksmästaren. 
(null)
💕❤️💕

Tim och jag hoppade i poolen när vi var klara för dagen. Men det fanns inte energi till något mer sen än att titta på tv en liten stund. 
Nu ska jag gå ner och smörja in min brända gube & sen nattfodra & sova. 
Imorgon är det "vilodag" från taket. Bosse har en massa annat inbokat. 
Sov gott 
Kram ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0