Oväder deluxe

Det var varmt och kvavt när vi kom in i ridhuset i morse. 
Jag kände att det fick bli ett lite kortare pass för jag blev svettig av att bara skritta. 
Men ju mer vi kom igång ju mer glömmer man svetten & kör på 😅
Vi var blöta båda två efteråt. Sigge blev avtvättad och njöt av att rulla sig i hagen sen. 
(null)

(null)

Jag drack en resorb plus en massa vatten till kaffet och sen svettades jag vidare med gräsklippning. 
Det rann svett om mig. 
När vi satte oss för att äta kom det första åskmullret. Vi gick ut direkt och tog in hästarna för att slippa göra det i ösregn. 
När vi satte oss vid matbordet igen vräkte regnet ner. 
Och blixtarna och åskan dundrade på som aldrig förr. 
Det var riktigt obehagligt ett tag och det small till ordentligt två gånger vid tv:n. 
Vi har aldrig sett så mycket regn. 
Hela grannens gård blev en sjö och en flod. Svårt att se på bild men hela hans "stallplan" flöt & forsade. 
(null)

(null)

Tidningar, radio & sociala medier varnade folk för att ge sig ut. 
Delar av E4:an stod under vatten, så djupt som 1,5 meter på något ställe! 
Helt galet! 
(null)

(null)

(null)

Så vi har varit inne resten av eftermiddagen och kvällen. 
Jag har stickat, tränat och städat lite. 
(null)

God Natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0