Skylift

Sigge och jag körde ett svettigt dressyrpass idag med. Imorgon ska han få vila. 
(null)

Jag tvättade sadelgjordsluddet efter & putsade träns & stövlar. 
Bosse var på flygklubben som vanligt så vi drack inte kaffet förrän halv ett. Sen började jag med maten direkt efter. 
Först grävde jag upp potatis & tog in sallad och tomater. 
Vi åt laxfiléer med philadelphiaost som tillagas på potatisklyftor, morotsbitar och broccoli. 
Det börjar bli dags att sätta igång med takbytet nere hos Stephie och Danne så vi åkte dit ner för att prata lite. 
Saga var som vanligt glad & charmig 💕
Vi åkte vidare sen upp till Flaskebo (1,5 km) för att låna en skylift. Perfekt att kunna få låna en sån av kompisar. 
Vi blev kvar hos dom ett par timmar. 
Kent hade bakat en supergod kaka till kaffet. Väldigt chokladig och smaskig. Jag fick receptet så nu kan jag också bjuda på den någon gång. 
(null)

Jag hann nästan hem & ta in hästarna innan det började regna. 
Kvällen ägnade jag åt att sticka & titta på videor från Tristan Tucker om att ge hästen bättre självkänsla & därigenom fatta rätt beslut. Jag gillar verkligen hans metod & Sigge & jag jobbar dagligen med små uppgifter därifrån. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0