Sol, gräs & tak

Idag har vi haft härligt sommarväder. Det är den femte fina sommardagen här. 
Vi hade fint på midsommarafton och tre dagar den veckan som Johanna, Jessica och Niclas var här och så idag då. 
Lite dålig andel fina dagar kan man lugnt säga. 
Jag red direkt efter frukosten & det var redan väldigt varmt. 
(null)
Jag ser sur ut på bilden men det var jag inte, bara helt slut och svettig. Jag tvättade av både Sigge och mig efteråt. 
Stephie och Saga kom upp en stund & vi drack kaffe på uteplatsen. Saga mumsade på lite vattenmelon. 
(null)

Sen delade vi på oss. S&S gick på sovpromenad, Bosse åkte ner & fortsatte med taket och jag klippte gräset. 
Vi har alldeles för mycket gräsyta som ska klippas "för hand". Vi måste lägga ner mer lina så att robotgräsklipparen kan ta mer. 
Svetten forsade om mig innan jag var klar. 
Jag duschade lite snabbt och tog på mig dagens tredje outfit. Det blir mycket tvätt i värmen. 
Sen gick jag ner till Stephie & vi åkte & handlade för att laga mat till takarbetarna som idag var Danne, Tim och Bosse 
(null)

Stephie och jag står för markservicen och barnvakteriet. Saga fick smaka lite banan idag, det gillade hon! 
(null)

Det var ett hyfsat stort hål i taket där uppe där dom står så beslutet att byta tak var helt rätt. Nu är det lagat i alla fall. 
Det som strular är liften. Något är fel med den så Kent hämtade hem den idag & vi håller tummarna för att den går att fixa. 
Efter maten gick Stephie och jag en sväng till med Saga. 
Killarna jobbade vidare och nu är hålet lagat & kärran är halvfull med skräp igen. 
(null)

Utbyggnaden däruppe kommer att få ny panel och bli gråmålad istället för röd. 
Klockan blev runt åtta innan vi var hemma igen & det har varit lite soffhäng nu en stund. 
Hästarna väntar nog på sin nattmat nu så jag ska gå ut.
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0