Storhandling & grillmiddag

Vi började dagen med en skogstur.  Jag på Sigge och Saga i bärselen på Stephies mage. 
(null)
Det var soligt och fint men blåste en hel del när vi kom ut ur skogen. 
Jag tinade ett par fläskfiléer när jag var klar i stallet & la dom i marinad inför dagens middag. 
Både Stephie och jag behövde handla en hel del mat, så vi åkte till Ica Maxi och fyllde en kundvagn tillsammans. 
Saga var med oss & satt i bärselen här med. Hon är så duktig, sitter där & tittar på allt runtomkring. 
Men alla intryck gjorde henne trött så hon somnade gott i bilen hem. 
(null)

Tim kom hit strax efter att vi kom hem. 
Vi hjälptes åt i köket med tre "rätter". Först stekte vi ett gäng kantareller till Stephie som jag inte orkade steka igår. 
Vi la in bakpotatisar i ugnen samtidigt som vi skar & stekte kött till morgondagens gulasch. 
(null)

S&D kom oxå hit och åt. Vi grillade den hela fläskfilén & åt sallad (från växthuset) bakpotatis och vitlöksbröd till. 
(null)

Vårt lilla charmtroll 💕
Jag hade lite pyssel kvar med gulaschen sen innan jag satte mig i soffan & somnade. Ingen lång stund men skönt var det. 
Nu måste jag rycka upp mig & gå ut & natta hästarna, sen blir det sängen. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0