Tak & blåbär

Idag var det takjobb igen.
Saga har varit lika go & glad som alltid. Man möts av ett stort leende av både S&S 💕
(null)

(null)
Nu är det ny papp och läkt överallt. 
Jag var lite hantlangare plus sågade både läkt och trekantslister i lagom längder. 
Till kaffet hade Stephie som vanligt dukat upp massor med nyttigt och gott. 
Proteinplättar med banan & Kvarg med nötter och bär bland annat. 
(null)

Stephie fick gå på promenad själv med Saga medan vi andra jobbade vidare. 
När hon kom tillbaka fick Saga lite gröt och vi passade på att titta lite på OS i fälttävlan. 
Samtidigt lekte vi med Saga förstås. 
(null)

(null)

Jag hämtade maten hemma och tog med lite grönsaker samtidigt. 
(null)
Det blev ett stort grönsaksfat till gulaschen 
(null)

Molnen tornade upp sig framåt eftermiddagen när det var dags för Sagas andra sovpromenad. Men vi klarade oss bra, det duggregnade lite dom sista hundra meterna bara. Jag gick hem sen för att ta in hästarna. Då öppnade sig himlen & det vräkte ner. 
(null)
Hästarna syntes knappt för allt regn & vi blev dyblöta alla tre. 
(null)

Jag fick byta alla kläderna när jag kom in igen & satte mig sen i soffan. 
Men då kom det ett sms från Stephie som undrade om jag ville med & plocka blåbär. 
Så vi åkte iväg en stund & fick ihop någon liter var. 
(null)

Danne & Saga var också med. 
(null)
Det var så stilla & tyst i skogen, bara en massa fågelkvitter och så myggen då …
Vi får väl se hur mycket det kliar i natt. Jag gissar att jag inte har klarat mig utan att få några myggbett tyvärr. 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0