Fönster, dörr, gips & träning

Tanken var att rida ut idag men med skogsavverkning, kopissutkörning & lastbilar fulla med grus och timmer omvartannat så fick jag tänka om. 
Jag är sååå trött på all skit bonden håller på med överallt runtomkring här. Aldrig är det lugnt nuförtiden. 
(null)

Förmiddagen var mulen igen men sen klarnade det upp. 
Stephie kom förbi och hämtade ett par gympadojor som har stått här. 
(null)
Mormor fick prata lite med lilla underverket för hon hade inte somnat än. Hon är så söööt 💕
Promenaden fick dom ta själva för vi tog släpkärran med upp till Woody och hämtade lite grejer till S&D. 
Två små fönster (till övervåningen) en innerdörr och två gipsskivor som saknades fick vi med oss hem. 
(null)

Jag jobbade (bokförde) medan Bosse lagade mat. Det är krånglig bokföring nu på bolaget & det saknas kontoutdrag med mera så jag blev inte helt klar idag heller. 
Efter maten åkte vi in till Jönköping. Bosse hade ett möte på banken och jag gjorde ett ärende till åt Stephie. 
Vi (tyvärr inte bara jag) gjorde risgrynsgröt i ugnen till kvällen. Vi hade risgryn kvar & det är ju synd att slänga för gröt är gott… eller?? 
Jag fick hjälp av Bosse som snålade med mjölken & gjorde riktigt stabbig gröt, Blää. 
Tjock & stabbig blev den & det är INTE gott!  Det växer ju i munnen. 
Jag blev jättebesviken men han var nöjd.
Medan gröten stod i ugnen tränade jag både pilates och styrka. 
Nattinatti 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0