Uppe med tuppen & Lunchbesök

I morse var jag uppe med tuppen. 
Eller vad betyder det egentligen? 
När går tuppen upp? 
Kuckeliku klockan är sju?…. I så fall, om tuppen vaknar 07 så var jag uppe före tuppen. 
Jag gick upp tjugo över sex. 
Klockan tio var hästen riden, stallet klart & jag ombytt & klar för att ta en promenad. 
(null)

Stephie kom upp med en sovande Saga (ja, det blir nog hennes namn 💕) i vagnen. 
Bosse och jag tog med Saga på en promenad medan Stephie hade en elev i ridhuset. 
(null)

Solen sken från en klarblå himmel men det var bitande kallt om kinderna. 
När kaffet var uppdrucket ringde Mats och Marie & undrade om dom fick köpa med sig lunch och komma förbi. 
Jag körde ett race och städade, vattnade blommorna och bakade corn flakeskakor. 
Dom kom exakt när jag var klar och hade med sig MrRice (och en bil som Bosse ska byta bromsar på)
När dom åkte hem, gick vi ner till S&D med en madrass till vagnen som jag köpte igår. 
Mormorn fick en mys och pratstund med Saga innan vi la henne i vagnen och gick ut en timme till. 
(null)

(null)

Vi gjorde tacos när jag kom hem och drack ett glas vin till det. En helt vanlig fredagskväll. 
Trevlig Helg 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0